De zombiepolonaise - Reisverslag uit Hangzhou, China van Wouter Loon - WaarBenJij.nu De zombiepolonaise - Reisverslag uit Hangzhou, China van Wouter Loon - WaarBenJij.nu

De zombiepolonaise

Blijf op de hoogte en volg Wouter

31 Oktober 2012 | China, Hangzhou

Afgelopen weekend was het tijd voor Shanghai, dé bruisende moderne stad van China. En ook dit keer hadden we het weer goed geregeld: onze eigen Nederlandse reisleider, inclusief overnachtingplaats op de bank. Na wat rondspeuren voor een Westers gezicht bij het metrostation stond Laurens ons met zwaaiende armen op te wachten. Laurens is een mede TU/e student, ook in China voor stage, met de bijbehorende studentikoze gewoontes. Hij vertelde ons over het nachtleven in Shanghai waar hij eigenlijk elke vrijdag en zaterdag wel in opging.
Dat wilden wij zelf natuurlijk ook wel eens meemaken! We hadden ons ’s ochtends al ingeschreven voor de Shanghai pub crawl en het leek ons wel leuk om iets van een kostuum te hebben, het zou namelijk bijna Halloween worden… Uiteindelijk hebben we na lang rondsnuffelen in allerlei winkeltjes twee maskers bij de ‘Fake Market’ kunnen kopen waar we onze ervaring in onderhandelen weer een beetje omhoog hebben kunnen krikken. ’s Avonds aangekomen bleken we compleet underdressed, iedereen liep er rond in vol ornaat. Ik was er altijd van uitgegaan dat je bij Halloween een ‘enge’ vermomming moest hebben maar dit leek eigenlijk veel meer op het Brabantse carnaval! De smurfen, zombies, konijntjes en het ‘paard in de gang’ waren allemaal aanwezig. Na wat alcoholische versnaperingen (ja, dat is wel een mooie manier om het uit te drukken) werd zelfs vanuit het niets de polonaise ingezet. Je snapt het al, het was een erg mooie avond. En wie van jullie kan nou zeggen dat ie met Lara Croft heeft gedanst?
Halloween vieren was niet het enige waar we ons weekend mee hebben gevuld, mijn persoonlijk hoogtepunt was toch wel ons drankje op de 91e vloer in het Hyatt hotel. Op een hoogte van ongeveer 450 meter keken we uit op de gigantische stad met overal lichtjes. Stiekem kwam er zelfs een soort kerstgevoel omhoog borrelen. Naast het uitzicht en het heerlijke drankje had de lobby nog een attractie: de wc. Op aanraden van Laurens móesten we die uitproberen, of we nu hoge nood hadden of niet. Dit was namelijk niet zomaar een wc… Nee, dit was er eentje met verwarmde bril en zo'n bildouche. Dat kan dus ook weer van de try-before-you-die lijst af. Voor de rest blijft het overweldigend om de grote mensenmassa’s te zien als je door deze megastad loopt. Elk straatje, groot of klein is bezaaid met mensen en af en toe waslijnen waar de onderbroeken in downtown Shanghai hangen te drogen.
En dan nu waar jullie natuurlijk allemaal op gewacht hebben: het vervolg op het ‘fitting-model’ verhaal. Iets wat ik zelf nooit verwacht had: ik paste gewoon precies in de maten voor een M-model, mijn buikomtrek was zelfs 2 cm te klein! Helaas blijkt het dat het bedrijf eigenlijk alleen overdag en doordeweeks werkt wanneer ik druk bezig ben met mijn stage opdracht. Een tijdelijk bijbaantje zit er hier dus niet in, het was in ieder geval leuk voor mijn ego.
En de uitsmijter van vandaag, er kunnen weer twee heerlijke Chinese gerechten aan mijn lijst toegevoegd worden: koeienmaag en kippenpoten. Smakelijk eten dadelijk met de Nederlandse stamppot in jullie koude kikkerlandje!

  • 01 November 2012 - 11:11

    Lieke:

    Warme wcbril? Dan is het net of er van te voren iemand een grote boodschap heeft gedaan. Doe mij maar koud.

  • 01 November 2012 - 11:11

    Lieke:

    Ojaaaa heel veel groetjes van je schoonzusje uiteraard.

  • 01 November 2012 - 11:11

    Lieke:

    Ojaaaa heel veel groetjes van je schoonzusje uiteraard.

  • 04 November 2012 - 17:13

    Laurens Slats:

    Jaa, het was mooi! Die wc, daar kan ik zeker mijn kleinkinderen nog over vertellen!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Wouter

Van 1 september t/m 29 november ben ik in China voor een stage bij het bedrijf VDL.

Actief sinds 16 Aug. 2012
Verslag gelezen: 410
Totaal aantal bezoekers 10961

Voorgaande reizen:

01 September 2012 - 29 November 2012

Stage VDL in Suzhou, China

Landen bezocht: